Middle-east Arab News Opinion | Asharq Al-awsat

Hackers backing Syrian regime hit Al-Jazeera - ASHARQ AL-AWSAT English Archive
Select Page

CAIRO (AP) — The official website of the Al-Jazeera TV satellite channel was attacked Tuesday by hackers backing the Syrian regime.

Hackers replaced the home page of Al-Jazeera’s Arabic site with a statement that says the cyberattack was a protest against its coverage of the Syria civil war.

“This is in response to your position against Syria (people and government) and for special support of the militant terrorism,” read a statement posted in Arabic, underneath a red stamp reading “hack” in English. In the background was a scene from Al-Jazeera’s English website.

Al-Jazeera’s TV broadcasts in Arabic and English were not affected.

In a statement, the channel said that some of its external servers were compromised. While the company resolved the disruptions, it said, “some users may continue to experience issues for a while longer.”

The Qatar-based channel has extensively covered the 17-month-long Syrian conflict. Al-Jazeera has been an influential factor in covering “Arab Spring” uprisings across the region.

Qatar is a harsh critic of the Syrian regime and a leading backer of the rebels.

Asharq Al-Awsat

Asharq Al-Awsat

Asharq Al-Awsat is the world’s premier pan-Arab daily newspaper, printed simultaneously each day on four continents in 14 cities. Launched in London in 1978, Asharq Al-Awsat has established itself as the decisive publication on pan-Arab and international affairs, offering its readers in-depth analysis and exclusive editorials, as well as the most comprehensive coverage of the entire Arab world.

More Posts

Follow Me:
FacebookGoogle PlusYouTube