Middle-east Arab News Opinion | Asharq Al-awsat

EU Approves Fox’s Acquisition of Britain's Sky Network - ASHARQ AL-AWSAT English Archive
Select Page

London – European Union regulators have approved Twenty-First Century Fox’s purchase of Britain-based Sky, in a deal worth 11.7 billion pounds.

A British investigation into the impact on the country’s media landscape is the only remaining hurdle for the deal. Regulator Ofcom will advise on whether the deal would give Murdoch and his companies too much control of Britain’s media, and whether the new owner would be committed to upholding broadcasting standards.

The acquisition is a key component of Rupert Murdoch’s strategy to consolidate his media empire.

Murdoch-controlled Fox already owns 39 percent of Sky, a broadcasting and broadband company with operations throughout Europe, including Austria, Germany, Ireland, Italy and the UK.

The European Commission said Friday that “the transaction would raise no competition concerns in Europe” and that Fox and Sky are mainly active in “different markets.”

An earlier attempt to buy Sky outright was scuttled by the 2011 phone hacking scandal that rocked Murdoch’s British newspapers and led to the closing down of the 168-year-old News of the World tabloid. Anger over phone hacking has since abated.

Asharq Al-Awsat

Asharq Al-Awsat

Asharq Al-Awsat is the world’s premier pan-Arab daily newspaper, printed simultaneously each day on four continents in 14 cities. Launched in London in 1978, Asharq Al-Awsat has established itself as the decisive publication on pan-Arab and international affairs, offering its readers in-depth analysis and exclusive editorials, as well as the most comprehensive coverage of the entire Arab world.

More Posts

Follow Me:
FacebookGoogle PlusYouTube